האזינו לעימות הגדול: "מי שצעק ביזה את עצמו" – "ניסו לעשות הפרד ומשול"

    שלמה בן יוסף No Comments on האזינו לעימות הגדול: "מי שצעק ביזה את עצמו" – "ניסו לעשות הפרד ומשול"
    8:46
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות מתנדבים אזרחיים בשירות אזרחי הוזמנו לכנס הוקרה בו היו אמורים להשתתף השרים בנט ואורבך. המחאה שהחלה להתגבש נגד בנט גרמה לו להודיע שעות ספורות לפני הכנס כי לא יוכל להגיע עקב התחייבויות קודמות. השר אורבך שהגיע ונאם התקבל במחאות בוז ובשירת עוצו עצה ותופר.

    מי שלא אהב את ההתנהלות ה"מבישה" לדעתו, הוא שר שלום ג'רבי, מנהל השירות האזרחי. מולו עלה להגן על המעשה אבא טורצקי.

    במהדורה המרכזית בקול חי אצל בצלאל קאהן אמר שר שלום ג'רבי: "ידעתי שאנשים מתנגדים שיגיעו, ידעתי על ההתנגדות בנט, אבל לא חשבתי שגם לאורבך יפריעו. הופתעתי שהאולם היה מלא ואף יותר, מעל 800 איש שבאו לערב ההצדעה". לשאלת המראיין האם הם באו למחות או להצדיע ענה ג'רבי "הם לא באו למחות, היה קומץ שצעק ואני חושב שזו זכותם".

    בהמשך דבריו סיפר ג'רבי על הכנס עצמו שהצליח לדבריו מעל המשוער. בנוגע למחאות הוא אמר "אני חושב שזה לא הולם את המשרתים שלנו, זה לא מתאים לדרך התורה, גם אחרי הכנס רבים באו אלי ואל השר אורבך להתנצל ". עוד אמר כי "אני מודע שיש בציבור החרדי תחושה של רדיפה. הבנתי שזה כואב להם על שיתופי פעולה של שרים בממשלה עם דברים שנוגדים עם אמונתם".

    לשאלת המראיין האם הכריחו אנשים לבוא לאירוע אמר ג'רבי כי אין לו עניין להראות כח. "יש לנו כרגע 1600 משרתים. אני לא מכיר שהרכיחו, אולי רכזים בקשו, ויש לזה משמעות גדול שבאים כאיש אחד, ידעתי על כל המיזמים שניסו להרוס את האירוע, היתה לי בררה לבטל את האירוע או לקיים אותו כך עשיתי. משמעותו של ערב הוקרה היא לא רק תודה למשרתים אלא גם להראות לאנשים שבחוץ שיראו את הנתונים".

    אבא טורצקי שעלה לשידור אמר כי "הנסיון לקחת את אותם אברכים שבדיעבד ובהכרח חייבים לעשות את השירות האזרחי הזה כדי לצאת ולהתקיים וכדי שלא יקחו אותם לצבא, ואורי אורבך וכל אלו שרוצחים את עולם התורה מנסים ליצור מצב שכאילו הצלחנו להיכנס לתוככי עולם התורה, מנסים לעשות הפרד ומשול בתוך הציבור החרדי, מנסים להראות כאילו יש חרדים חדשים, זו טעות משום שאנו חלק מבשרה של תורה. היום ששרו לו בקולי קולות עוצו עצה ותופר זה אומר – אורי אורבך אל תבוא לדבר בפנינו כי אתה מחריב את היהדות החרדית, ואנו לא חלק ממך".

    ג'רבי ענה כי "אני מנכ"ל השירות האזרחי לאומי ואני כפוף לשר, אבל אני חלק מעולם התורה ואני בעד עולם התורה".

    באמצע העימות עלה לשדור השר אורי אורבך שאמר בהומור כי הוא חשב שזה שיר של מתנחלים תמיד… "להרבה אנשים כואבים הרבה דברים, באתי לשאת דברי ברכה מתוקף שרותי, יש כאלה שרוצים לשמוע ויש כאלה שלא מעוניינים לשמוע. עם מישהו צעק הוא ביזה את עצמו".

     

    האזינו לדיווחו של ישראל בן צבי מהכנס, לעימות הגדול במהדורה המרכזית בין שר שלום ג'רבי לאבא טורצקי ולראיון עם השר אורבך.



    0 תגובות